Verkoopsvoorwaarden
Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Boomen en een cliënt waarop Voetzorg Boomen deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Diensten
Voetzorg Boomen zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren volgens de code van de (gespecialiseerd) voetverzorger.
Diensten
Behandelingen vinden uitsluitend na afspraak plaats.
Nieuwe cliënten kunnen zowel telefonisch als via de website een afspraak maken. In beide situaties wordt een aanbetaling van 100% doorgerekend aan de cliënt.
Bij telefonische afspraken krijgen nieuwe cliënten een e-mail met de factuur van de behandeling die volledig voldaan dient te worden binnen 24 uur na het plannen van de afspraak, anders komt de afspraak te vervallen.
Afspraken die via internet gepland worden, zullen direct via betaalplatform Mollie voldaan worden.
Voor bestaande cliënten kunnen afspraken telefonisch of via de website voetzorgboomen.be worden gemaakt.
Verzuim
De cliënt dient bij verhindering van afspraak zo spoedig mogelijk – doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Voetzorg Boomen door te geven. De afmelding kan telefonisch of per e-mail geschieden.
In geval van ziekte dient de afmelding uiterlijk voor 9.00 op de dag van de behandeling plaats te vinden. Deze afmelding kan telefonisch of per e-mail geschieden.
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Voetzorg Boomen 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen.
Voetzorg Boomen dient bij verhindering van de afspraak zo spoedig mogelijk aan de cliënt door te geven. De afmelding kan telefonisch of per e-mail geschieden.
Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.
Tarieven & betalingen
Voetzorg Boomen vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website voetzorgboomen.be. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
Nieuwe cliënten betalen 100% van de kosten van de eerste behandeling via het online betaalplatform “Mollie”. Indien de cliënt de afspraak telefonisch maakt, wordt de factuur per e-mail toegestuurd. Deze factuur dient binnen 24 uur voldaan te worden, anders komt de geplande afspraak te vervallen.
Betaling van het (openstaand) bedrag van de behandeling en eventuele producten dient direct na afloop van de behandeling te worden voldaan. Zowel contante – als elektronische betalingen en betalingen via het online betaalplatform “Mollie” worden geaccepteerd door Voetzorg Boomen.
In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de cliënt de factuur per overboeking betalen. De cliënt stelt zich hiermee verplicht om de factuur per omgaande over te maken aan Voetzorg Boomen. Bij in gebreke blijven van betaling, kan de Voetzorg Boomen na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen zullen geheel voor rekening van de cliënt komen.
Persoonsgegevens & Privacy
De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Voetzorg Boomen. De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg Boomen opgenomen in het cliëntendossier en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
Geheimhouding
Voetzorg Boomen is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt vertelt tijdens een behandeling. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Voetzorg Boomen verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Aansprakelijkheid
Voetzorg Boomen kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Garantie
Voetzorg Boomen geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
-
de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd
-
de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
-
de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg Boomen.
Voetzorg Boomen dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Voetzorg Boomen de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Voetzorg Boomen en de cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
Gedrag
De cliënt dient zich volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Boomen het recht de samenwerking stopt te zetten.
Recht
Op welke overeenkomst tussen Voetzorg Boomen en cliënt is het Belgisch recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Contact
Voor vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot deze wettelijke bepalingen kunt u contact opnemen met:
Voetzorg Boomen
Minderbroedersrui 31
2000 Antwerpen
+32 456 33 17 69
info@voetzorgboomen.be